Trakkster - Tydlighet slår fluff
Trakkster - Tydlighet slår fluff
Skrivet av

Ryan
2 min lästid
2 min lästid
2 min lästid



De flesta insiktsföretag vill kännas smarta. Trakkster ville vara begripliga. Vi skapade en identitet som speglar det: tydlig, självsäker och mänsklig – för ett företag som hjälper varumärken växa genom att förstå hur människor faktiskt beter sig.
De flesta insiktsföretag vill kännas smarta. Trakkster ville vara begripliga. Vi skapade en identitet som speglar det: tydlig, självsäker och mänsklig – för ett företag som hjälper varumärken växa genom att förstå hur människor faktiskt beter sig.
De flesta insiktsföretag vill kännas smarta. Trakkster ville vara begripliga. Vi skapade en identitet som speglar det: tydlig, självsäker och mänsklig – för ett företag som hjälper varumärken växa genom att förstå hur människor faktiskt beter sig.
I denna artikel:
I denna artikel:
I denna artikel:
Section
Section
Section
Bakgrund
Det har aldrig varit svårare att få människor att agera. Mer brus. Fler val. Mindre uppmärksamhet.
Trakkster använder beteendedesign för att hjälpa varumärken växa. De kombinerar varumärkesdata med praktisk psykologi och levererar insikter som faktiskt går att använda. Men i en kategori dominerad av dashboards, metodbabbel och blå färger behövdes något annat. Något tydligt. Något verkligt.
Uppdraget
Skapa en varumärkesidentitet som utgår från beteende – inte bara mätning. Den skulle kännas skarp, varm och trygg. Enkel att förstå. Svår att ignorera.
Lösningen
Vi byggde ett visuellt uttryck med rörelse i centrum. Logotypen innehåller ett böjt “k” som symboliserar analys i rörelse. Färgpaletten bryter branschnormer: orange, rosa och gult möter svart och off white. Allt känns levande och mänskligt – utan att tappa skärpa.
Typografin kombinerar tydlighet (Space Grotesk) med karaktär (Phudu) och reflektion (Instrument Serif). Layoutsystemet är byggt för att lyfta det viktiga, inte gömma det i design. Allt stödjer ett innehåll som fokuserar på det som faktiskt spelar roll.
Budskap och tonalitet
Trakkster pratar inte metod. De pratar verkligt beteende. Det märks i allt de gör.
Är det tydligt i rätt ögonblick?
Är det enkelt att välja?
Känns det bra efteråt?
När svaret är ja – då får du fler att prova, återvända och rekommendera.
Resultat
Trakkster har nu en identitet som förkroppsligar deras filosofi. Ett varumärke som känns. Och som hjälper andra skapa sådana också.

































































Bakgrund
Det har aldrig varit svårare att få människor att agera. Mer brus. Fler val. Mindre uppmärksamhet.
Trakkster använder beteendedesign för att hjälpa varumärken växa. De kombinerar varumärkesdata med praktisk psykologi och levererar insikter som faktiskt går att använda. Men i en kategori dominerad av dashboards, metodbabbel och blå färger behövdes något annat. Något tydligt. Något verkligt.
Uppdraget
Skapa en varumärkesidentitet som utgår från beteende – inte bara mätning. Den skulle kännas skarp, varm och trygg. Enkel att förstå. Svår att ignorera.
Lösningen
Vi byggde ett visuellt uttryck med rörelse i centrum. Logotypen innehåller ett böjt “k” som symboliserar analys i rörelse. Färgpaletten bryter branschnormer: orange, rosa och gult möter svart och off white. Allt känns levande och mänskligt – utan att tappa skärpa.
Typografin kombinerar tydlighet (Space Grotesk) med karaktär (Phudu) och reflektion (Instrument Serif). Layoutsystemet är byggt för att lyfta det viktiga, inte gömma det i design. Allt stödjer ett innehåll som fokuserar på det som faktiskt spelar roll.
Budskap och tonalitet
Trakkster pratar inte metod. De pratar verkligt beteende. Det märks i allt de gör.
Är det tydligt i rätt ögonblick?
Är det enkelt att välja?
Känns det bra efteråt?
När svaret är ja – då får du fler att prova, återvända och rekommendera.
Resultat
Trakkster har nu en identitet som förkroppsligar deras filosofi. Ett varumärke som känns. Och som hjälper andra skapa sådana också.

































































Bakgrund
Det har aldrig varit svårare att få människor att agera. Mer brus. Fler val. Mindre uppmärksamhet.
Trakkster använder beteendedesign för att hjälpa varumärken växa. De kombinerar varumärkesdata med praktisk psykologi och levererar insikter som faktiskt går att använda. Men i en kategori dominerad av dashboards, metodbabbel och blå färger behövdes något annat. Något tydligt. Något verkligt.
Uppdraget
Skapa en varumärkesidentitet som utgår från beteende – inte bara mätning. Den skulle kännas skarp, varm och trygg. Enkel att förstå. Svår att ignorera.
Lösningen
Vi byggde ett visuellt uttryck med rörelse i centrum. Logotypen innehåller ett böjt “k” som symboliserar analys i rörelse. Färgpaletten bryter branschnormer: orange, rosa och gult möter svart och off white. Allt känns levande och mänskligt – utan att tappa skärpa.
Typografin kombinerar tydlighet (Space Grotesk) med karaktär (Phudu) och reflektion (Instrument Serif). Layoutsystemet är byggt för att lyfta det viktiga, inte gömma det i design. Allt stödjer ett innehåll som fokuserar på det som faktiskt spelar roll.
Budskap och tonalitet
Trakkster pratar inte metod. De pratar verkligt beteende. Det märks i allt de gör.
Är det tydligt i rätt ögonblick?
Är det enkelt att välja?
Känns det bra efteråt?
När svaret är ja – då får du fler att prova, återvända och rekommendera.
Resultat
Trakkster har nu en identitet som förkroppsligar deras filosofi. Ett varumärke som känns. Och som hjälper andra skapa sådana också.

































































Redo att ta ditt varumärke till nya höjder?
Vill du ta din tillväxt till nästa nivå med ökad försäljning och lönsamhet genom effektiva annonser? Då är Sparkly rätt partner för dig.
Redo att lyfta ditt varumärke?
Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.
Redo att lyfta ditt varumärke?
Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.
Redo att lyfta ditt varumärke?
Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.