Tapioca Oba - en visuell hyllning till smak, stolthet och vardag

Tapioca Oba - en visuell hyllning till smak, stolthet och vardag

Skrivet av

Ryan

2 min lästid

2 min lästid

2 min lästid

Tapioca är enkel mat. Men det betyder inte att uttrycket måste vara tråkigt. För Oba skapade vi en förpackning som lyfter varje detalj – med färg, värme och självklar energi.

Tapioca är enkel mat. Men det betyder inte att uttrycket måste vara tråkigt. För Oba skapade vi en förpackning som lyfter varje detalj – med färg, värme och självklar energi.

Tapioca är enkel mat. Men det betyder inte att uttrycket måste vara tråkigt. För Oba skapade vi en förpackning som lyfter varje detalj – med färg, värme och självklar energi.

I denna artikel:

I denna artikel:

I denna artikel:

Section

Section

Section

Bakgrund

Tapioca är en vardagsprodukt. Lätt att använda, lätt att förbise. Men rätt paketerad kan den kännas som något mycket mer. Oba ville ge sin tapioca en tydlig identitet som andas glädje, karaktär och tradition – men utan att bli nostalgisk eller stereotyp.

Uppdraget

Vi fick i uppdrag att skapa en förpackning som sticker ut, känns varm och bygger på något äkta. Något som gör produkten mer personlig, mer stolt och mer närvarande i köket.

Lösningen

Vi tog avstamp i folklig berättarkultur och visuella symboler kopplade till det enkla, det handgjorda och det levande. Designen bygger på träinspirerade illustrationer och tydliga färgblock. Varje detalj, från typografi till dekorativa motiv, är handritad för att ge rätt känsla – en kombination av tradition och energi.

Oba blev inte ett pastelligt matvarumärke. Det blev något med personlighet. Något som man inte bara använder, utan också tycker om att ha framme.

Resultat

Tapioca Oba har fått en förpackning som väcker nyfikenhet, känns trygg och samtidigt bjuder på något nytt. Ett bevis på att även det enklaste kan bli något man stannar upp vid – bara man vågar gå hela vägen i uttrycket.

Bakgrund

Tapioca är en vardagsprodukt. Lätt att använda, lätt att förbise. Men rätt paketerad kan den kännas som något mycket mer. Oba ville ge sin tapioca en tydlig identitet som andas glädje, karaktär och tradition – men utan att bli nostalgisk eller stereotyp.

Uppdraget

Vi fick i uppdrag att skapa en förpackning som sticker ut, känns varm och bygger på något äkta. Något som gör produkten mer personlig, mer stolt och mer närvarande i köket.

Lösningen

Vi tog avstamp i folklig berättarkultur och visuella symboler kopplade till det enkla, det handgjorda och det levande. Designen bygger på träinspirerade illustrationer och tydliga färgblock. Varje detalj, från typografi till dekorativa motiv, är handritad för att ge rätt känsla – en kombination av tradition och energi.

Oba blev inte ett pastelligt matvarumärke. Det blev något med personlighet. Något som man inte bara använder, utan också tycker om att ha framme.

Resultat

Tapioca Oba har fått en förpackning som väcker nyfikenhet, känns trygg och samtidigt bjuder på något nytt. Ett bevis på att även det enklaste kan bli något man stannar upp vid – bara man vågar gå hela vägen i uttrycket.

Bakgrund

Tapioca är en vardagsprodukt. Lätt att använda, lätt att förbise. Men rätt paketerad kan den kännas som något mycket mer. Oba ville ge sin tapioca en tydlig identitet som andas glädje, karaktär och tradition – men utan att bli nostalgisk eller stereotyp.

Uppdraget

Vi fick i uppdrag att skapa en förpackning som sticker ut, känns varm och bygger på något äkta. Något som gör produkten mer personlig, mer stolt och mer närvarande i köket.

Lösningen

Vi tog avstamp i folklig berättarkultur och visuella symboler kopplade till det enkla, det handgjorda och det levande. Designen bygger på träinspirerade illustrationer och tydliga färgblock. Varje detalj, från typografi till dekorativa motiv, är handritad för att ge rätt känsla – en kombination av tradition och energi.

Oba blev inte ett pastelligt matvarumärke. Det blev något med personlighet. Något som man inte bara använder, utan också tycker om att ha framme.

Resultat

Tapioca Oba har fått en förpackning som väcker nyfikenhet, känns trygg och samtidigt bjuder på något nytt. Ett bevis på att även det enklaste kan bli något man stannar upp vid – bara man vågar gå hela vägen i uttrycket.

Redo att ta ditt varumärke till nya höjder?

Vill du ta din tillväxt till nästa nivå med ökad försäljning och lönsamhet genom effektiva annonser? Då är Sparkly rätt partner för dig.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.