Risotto med syfte - så skapade vi Holy Foods mest eleganta serie hittills
Risotto med syfte - så skapade vi Holy Foods mest eleganta serie hittills
Skrivet av

Ryan
2 min lästid
2 min lästid
2 min lästid



Tre nya produkter. Ett varumärke i tillväxt. Vårt uppdrag: att ta fram en premiumförpackning som fortfarande känns Holy. Resultatet blev ett risottokoncept som kombinerar näring, smak och enkelhet - i ett uttryck som både säljer och bygger varumärke.
Tre nya produkter. Ett varumärke i tillväxt. Vårt uppdrag: att ta fram en premiumförpackning som fortfarande känns Holy. Resultatet blev ett risottokoncept som kombinerar näring, smak och enkelhet - i ett uttryck som både säljer och bygger varumärke.
Tre nya produkter. Ett varumärke i tillväxt. Vårt uppdrag: att ta fram en premiumförpackning som fortfarande känns Holy. Resultatet blev ett risottokoncept som kombinerar näring, smak och enkelhet - i ett uttryck som både säljer och bygger varumärke.
I denna artikel:
I denna artikel:
I denna artikel:
Section
Section
Section






Bakgrund
Holy Foods fortsätter sin resa med att utmana snabbmatskategorin. Den här gången med tre nya risottoprodukter: Al Mare (med räkor, shiitake och kryddor), Funghi (vegansk och laktosfri) och Cheese (vegetarisk). Alla är glutenfria, utan tillsatt salt – och klara på några minuter.
Uppdraget
Vårt uppdrag var att ta fram en förpackningsdesign som gör jobbet i butik. Den skulle signalera hög kvalitet, men också kännas som en naturlig del av Holy Foods färgstarka sortiment. Det var avgörande att både nya och befintliga kunder direkt skulle känna igen sig - men också bli nyfikna.
Lösningen
Vi började med att ge ordet “Risoto” en egen identitet . handritat och prominent på framsidan. Färgpaletten togs fram med syftet att skapa elegans, utan att tappa energi. Vi använde foton där skålarna går ton i ton med bakgrunden för att få maten att stå ut, inte förpackningen. Det gav ett rent och aptitligt uttryck.
Baksidan förtydligar tillagningen i tre enkla steg, visuellt illustrerade. Näringsfördelarna kommuniceras via ett ikonbaserat system - en designprincip Holy Foods kunder redan känner igen.
Resultat
En ny produktserie som känns både ny och bekant. Risotton har tagit plats i hyllan med tydlig attityd, samtidigt som den stärker Holy Foods övergripande position: näringsrik mat som är enkel att laga, rolig att äta - och svår att glömma.






Bakgrund
Holy Foods fortsätter sin resa med att utmana snabbmatskategorin. Den här gången med tre nya risottoprodukter: Al Mare (med räkor, shiitake och kryddor), Funghi (vegansk och laktosfri) och Cheese (vegetarisk). Alla är glutenfria, utan tillsatt salt – och klara på några minuter.
Uppdraget
Vårt uppdrag var att ta fram en förpackningsdesign som gör jobbet i butik. Den skulle signalera hög kvalitet, men också kännas som en naturlig del av Holy Foods färgstarka sortiment. Det var avgörande att både nya och befintliga kunder direkt skulle känna igen sig - men också bli nyfikna.
Lösningen
Vi började med att ge ordet “Risoto” en egen identitet . handritat och prominent på framsidan. Färgpaletten togs fram med syftet att skapa elegans, utan att tappa energi. Vi använde foton där skålarna går ton i ton med bakgrunden för att få maten att stå ut, inte förpackningen. Det gav ett rent och aptitligt uttryck.
Baksidan förtydligar tillagningen i tre enkla steg, visuellt illustrerade. Näringsfördelarna kommuniceras via ett ikonbaserat system - en designprincip Holy Foods kunder redan känner igen.
Resultat
En ny produktserie som känns både ny och bekant. Risotton har tagit plats i hyllan med tydlig attityd, samtidigt som den stärker Holy Foods övergripande position: näringsrik mat som är enkel att laga, rolig att äta - och svår att glömma.






Bakgrund
Holy Foods fortsätter sin resa med att utmana snabbmatskategorin. Den här gången med tre nya risottoprodukter: Al Mare (med räkor, shiitake och kryddor), Funghi (vegansk och laktosfri) och Cheese (vegetarisk). Alla är glutenfria, utan tillsatt salt – och klara på några minuter.
Uppdraget
Vårt uppdrag var att ta fram en förpackningsdesign som gör jobbet i butik. Den skulle signalera hög kvalitet, men också kännas som en naturlig del av Holy Foods färgstarka sortiment. Det var avgörande att både nya och befintliga kunder direkt skulle känna igen sig - men också bli nyfikna.
Lösningen
Vi började med att ge ordet “Risoto” en egen identitet . handritat och prominent på framsidan. Färgpaletten togs fram med syftet att skapa elegans, utan att tappa energi. Vi använde foton där skålarna går ton i ton med bakgrunden för att få maten att stå ut, inte förpackningen. Det gav ett rent och aptitligt uttryck.
Baksidan förtydligar tillagningen i tre enkla steg, visuellt illustrerade. Näringsfördelarna kommuniceras via ett ikonbaserat system - en designprincip Holy Foods kunder redan känner igen.
Resultat
En ny produktserie som känns både ny och bekant. Risotton har tagit plats i hyllan med tydlig attityd, samtidigt som den stärker Holy Foods övergripande position: näringsrik mat som är enkel att laga, rolig att äta - och svår att glömma.
Redo att ta ditt varumärke till nya höjder?
Vill du ta din tillväxt till nästa nivå med ökad försäljning och lönsamhet genom effektiva annonser? Då är Sparkly rätt partner för dig.
Redo att lyfta ditt varumärke?
Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.
Redo att lyfta ditt varumärke?
Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.
Redo att lyfta ditt varumärke?
Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.