Haglöfs Ski Camp - äventyret bortom kartan

Haglöfs Ski Camp - äventyret bortom kartan

Skrivet av

Ryan

2 min lästid

2 min lästid

2 min lästid

Det här är mer än en film om skidåkning. Det är en berättelse om friheten under midnattssolen, samhörigheten i tälten och känslan av att kliva bort från det förväntade. Allt utan voice‑over, allt i bild och ljud.

Det här är mer än en film om skidåkning. Det är en berättelse om friheten under midnattssolen, samhörigheten i tälten och känslan av att kliva bort från det förväntade. Allt utan voice‑over, allt i bild och ljud.

Det här är mer än en film om skidåkning. Det är en berättelse om friheten under midnattssolen, samhörigheten i tälten och känslan av att kliva bort från det förväntade. Allt utan voice‑over, allt i bild och ljud.

I denna artikel:

I denna artikel:

I denna artikel:

Section

Section

Section

Bakgrund

Haglöfs Ski Camp är ett inbjudet event långt norr om polcirkeln, i Vassijaure. Ski touring i nyfallen snö, bastu under stjärnhimmeln, lokala råvaror och midnattssol. Det är en gruppresa, men ett individuellt äventyr.

Uppdraget

Att göra en film som inte visar prylar eller historia – utan stämning. Ett verktyg att bjuda in nya deltagare som får dem att känna att de redan är där. Inget prat, inget onödigt. Bara känsla.

Lösningen

Ljudmixen är minimalistisk – vinden, stingen i pjäxan, knäppet från riggen, tystnaden i natten. Bildspråket fokuserar på detalj: skidor som rör sig över snö, händer som knäpper jackor, skratt vid lägerelden, himlens glöd under midnattssolen .

Tempot är långsamt och respektfullt. Kameran följer deltagarna som om man vore en del av gruppen. Ingen text, inga logotyper. Fokus ligger helt på upplevelsen – som om du andas kylan, hör knarret, känner samhörigheten.

Resultat

Filmen är nu en kärnkomponent i Haglöfs digitala marknadsföring. Den används på hemsidan, i sociala flöden och internt – för att visa vad Haglöfs faktiskt skapar med Ski Camp. Ingen pratsalva krävs. Den säljer känsla, och den fungerar. Ett bevis på att estetik och ärlighet ger effekt.

Bakgrund

Haglöfs Ski Camp är ett inbjudet event långt norr om polcirkeln, i Vassijaure. Ski touring i nyfallen snö, bastu under stjärnhimmeln, lokala råvaror och midnattssol. Det är en gruppresa, men ett individuellt äventyr.

Uppdraget

Att göra en film som inte visar prylar eller historia – utan stämning. Ett verktyg att bjuda in nya deltagare som får dem att känna att de redan är där. Inget prat, inget onödigt. Bara känsla.

Lösningen

Ljudmixen är minimalistisk – vinden, stingen i pjäxan, knäppet från riggen, tystnaden i natten. Bildspråket fokuserar på detalj: skidor som rör sig över snö, händer som knäpper jackor, skratt vid lägerelden, himlens glöd under midnattssolen .

Tempot är långsamt och respektfullt. Kameran följer deltagarna som om man vore en del av gruppen. Ingen text, inga logotyper. Fokus ligger helt på upplevelsen – som om du andas kylan, hör knarret, känner samhörigheten.

Resultat

Filmen är nu en kärnkomponent i Haglöfs digitala marknadsföring. Den används på hemsidan, i sociala flöden och internt – för att visa vad Haglöfs faktiskt skapar med Ski Camp. Ingen pratsalva krävs. Den säljer känsla, och den fungerar. Ett bevis på att estetik och ärlighet ger effekt.

Bakgrund

Haglöfs Ski Camp är ett inbjudet event långt norr om polcirkeln, i Vassijaure. Ski touring i nyfallen snö, bastu under stjärnhimmeln, lokala råvaror och midnattssol. Det är en gruppresa, men ett individuellt äventyr.

Uppdraget

Att göra en film som inte visar prylar eller historia – utan stämning. Ett verktyg att bjuda in nya deltagare som får dem att känna att de redan är där. Inget prat, inget onödigt. Bara känsla.

Lösningen

Ljudmixen är minimalistisk – vinden, stingen i pjäxan, knäppet från riggen, tystnaden i natten. Bildspråket fokuserar på detalj: skidor som rör sig över snö, händer som knäpper jackor, skratt vid lägerelden, himlens glöd under midnattssolen .

Tempot är långsamt och respektfullt. Kameran följer deltagarna som om man vore en del av gruppen. Ingen text, inga logotyper. Fokus ligger helt på upplevelsen – som om du andas kylan, hör knarret, känner samhörigheten.

Resultat

Filmen är nu en kärnkomponent i Haglöfs digitala marknadsföring. Den används på hemsidan, i sociala flöden och internt – för att visa vad Haglöfs faktiskt skapar med Ski Camp. Ingen pratsalva krävs. Den säljer känsla, och den fungerar. Ett bevis på att estetik och ärlighet ger effekt.

Redo att ta ditt varumärke till nya höjder?

Vill du ta din tillväxt till nästa nivå med ökad försäljning och lönsamhet genom effektiva annonser? Då är Sparkly rätt partner för dig.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.