Frau Stroopwafel - doftande snack med ögonkontakt
Frau Stroopwafel - doftande snack med ögonkontakt
Skrivet av

Ryan
2 min lästid
2 min lästid
2 min lästid



Vissa snacks gör intryck. Frau Stroopwafel är ett av dem. Vi skapade en visualitet som syns och känns redan innan första tuggan. En design som lockar, skapar nyfikenhet och håller stilen i butiksmiljön.
Vissa snacks gör intryck. Frau Stroopwafel är ett av dem. Vi skapade en visualitet som syns och känns redan innan första tuggan. En design som lockar, skapar nyfikenhet och håller stilen i butiksmiljön.
Vissa snacks gör intryck. Frau Stroopwafel är ett av dem. Vi skapade en visualitet som syns och känns redan innan första tuggan. En design som lockar, skapar nyfikenhet och håller stilen i butiksmiljön.
I denna artikel:
I denna artikel:
I denna artikel:
Section
Section
Section
















Bakgrund
Frau lanserar autentiska stroopwafels med europeiskt ursprung, fyllda med karamell och gjorda för att göra intryck. De skulle sälja i livliga butikskök där doft och design spelar lika stor roll .
Uppdraget
Vi fick i uppdrag att gestalta produkten visuellt. Designen skulle skapa närvaro i högljudda miljöer och kommunicera känslan av äkthet, kvalitet och glädje – på ett lekfullt men trovärdigt sätt.
Lösningen
Vi formgav en identitet med detaljerade illustrationer som berättar historien bakom stroopwafeln. Typografin hämtar elegans från europeiska serifer medan färgpaletten är levande och ungdomlig. Resultatet är ett designspråk som väcker nyfikenhet och sätter produkten på kartan .
Designen applicerades på förpackningar, kioskskyltar och visuell kommunikation i butik – allt med syfte att locka både doft och blick. Färgerna sticker ut och signalerar en modern tolkning av en klassiker.
Resultat
Frau Stroopwafel har fått ett nytt visuellt liv. Designen lockar fler att stanna upp, dofta och plocka till sig. Genom att koppla en tydlig känsla till produkten har vi hjälpt varumärket att göra mer av mindre och öka engagemang i försäljningsmiljön.
















Bakgrund
Frau lanserar autentiska stroopwafels med europeiskt ursprung, fyllda med karamell och gjorda för att göra intryck. De skulle sälja i livliga butikskök där doft och design spelar lika stor roll .
Uppdraget
Vi fick i uppdrag att gestalta produkten visuellt. Designen skulle skapa närvaro i högljudda miljöer och kommunicera känslan av äkthet, kvalitet och glädje – på ett lekfullt men trovärdigt sätt.
Lösningen
Vi formgav en identitet med detaljerade illustrationer som berättar historien bakom stroopwafeln. Typografin hämtar elegans från europeiska serifer medan färgpaletten är levande och ungdomlig. Resultatet är ett designspråk som väcker nyfikenhet och sätter produkten på kartan .
Designen applicerades på förpackningar, kioskskyltar och visuell kommunikation i butik – allt med syfte att locka både doft och blick. Färgerna sticker ut och signalerar en modern tolkning av en klassiker.
Resultat
Frau Stroopwafel har fått ett nytt visuellt liv. Designen lockar fler att stanna upp, dofta och plocka till sig. Genom att koppla en tydlig känsla till produkten har vi hjälpt varumärket att göra mer av mindre och öka engagemang i försäljningsmiljön.
















Bakgrund
Frau lanserar autentiska stroopwafels med europeiskt ursprung, fyllda med karamell och gjorda för att göra intryck. De skulle sälja i livliga butikskök där doft och design spelar lika stor roll .
Uppdraget
Vi fick i uppdrag att gestalta produkten visuellt. Designen skulle skapa närvaro i högljudda miljöer och kommunicera känslan av äkthet, kvalitet och glädje – på ett lekfullt men trovärdigt sätt.
Lösningen
Vi formgav en identitet med detaljerade illustrationer som berättar historien bakom stroopwafeln. Typografin hämtar elegans från europeiska serifer medan färgpaletten är levande och ungdomlig. Resultatet är ett designspråk som väcker nyfikenhet och sätter produkten på kartan .
Designen applicerades på förpackningar, kioskskyltar och visuell kommunikation i butik – allt med syfte att locka både doft och blick. Färgerna sticker ut och signalerar en modern tolkning av en klassiker.
Resultat
Frau Stroopwafel har fått ett nytt visuellt liv. Designen lockar fler att stanna upp, dofta och plocka till sig. Genom att koppla en tydlig känsla till produkten har vi hjälpt varumärket att göra mer av mindre och öka engagemang i försäljningsmiljön.
Redo att ta ditt varumärke till nya höjder?
Vill du ta din tillväxt till nästa nivå med ökad försäljning och lönsamhet genom effektiva annonser? Då är Sparkly rätt partner för dig.
Redo att lyfta ditt varumärke?
Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.
Redo att lyfta ditt varumärke?
Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.
Redo att lyfta ditt varumärke?
Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.