Feel Life - en design som ger plats åt det äkta
Feel Life - en design som ger plats åt det äkta
Skrivet av

Ryan
2 min lästid
2 min lästid
2 min lästid



Hur skapar man en förpackning som känns renare, enklare och mer trovärdig? För Feel Life tog vi fram ett formspråk som låter produkten tala - med subtil kontroll och tydlig närvaro.
Hur skapar man en förpackning som känns renare, enklare och mer trovärdig? För Feel Life tog vi fram ett formspråk som låter produkten tala - med subtil kontroll och tydlig närvaro.
Hur skapar man en förpackning som känns renare, enklare och mer trovärdig? För Feel Life tog vi fram ett formspråk som låter produkten tala - med subtil kontroll och tydlig närvaro.
I denna artikel:
I denna artikel:
I denna artikel:
Section
Section
Section






Bakgrund
Feel Life utvecklar produkter med fokus på välmående, miljö och naturlighet. Utmaningen var att skapa en visuell identitet som känns organisk och sann i hyllan - utan överdriven minimalism eller pretentiöst uttryck.
Uppdraget
Vi fick i uppdrag att skapa en förpackning som visar vad produkten är på riktigt. Det skulle vara tydligt, trovärdigt och kännas i handen – men utan onödiga element. En ren struktur som övertygar utan att skrika.
Lösningen
Vi valde en neutral färgskala med jordtoner. Etiketten är delvis öppen mot förpackningen, vilket ger insyn och visar att vi litar på produkten - inte designen. Typografin är avskalad men egen, med små nyanser i linjedjup och tjocklek som skapar karaktär.
Ytan är matt och lätt strukturerad för att ge taktilitet. Inga överflödiga mönster eller bling. Varje element är noggrant placerat för att skapa balans, harmoni och enkelhet.
Resultat
Feel Life lanserade sin nya serie med ett uttryck som känns rätt både visuellt och taktilt – och som ger trovärdighet. Förpackningarna står ut genom att inte försöka mer än de behöver. De representerar varumärket på ett sätt som känns naturligt och relevant.






Bakgrund
Feel Life utvecklar produkter med fokus på välmående, miljö och naturlighet. Utmaningen var att skapa en visuell identitet som känns organisk och sann i hyllan - utan överdriven minimalism eller pretentiöst uttryck.
Uppdraget
Vi fick i uppdrag att skapa en förpackning som visar vad produkten är på riktigt. Det skulle vara tydligt, trovärdigt och kännas i handen – men utan onödiga element. En ren struktur som övertygar utan att skrika.
Lösningen
Vi valde en neutral färgskala med jordtoner. Etiketten är delvis öppen mot förpackningen, vilket ger insyn och visar att vi litar på produkten - inte designen. Typografin är avskalad men egen, med små nyanser i linjedjup och tjocklek som skapar karaktär.
Ytan är matt och lätt strukturerad för att ge taktilitet. Inga överflödiga mönster eller bling. Varje element är noggrant placerat för att skapa balans, harmoni och enkelhet.
Resultat
Feel Life lanserade sin nya serie med ett uttryck som känns rätt både visuellt och taktilt – och som ger trovärdighet. Förpackningarna står ut genom att inte försöka mer än de behöver. De representerar varumärket på ett sätt som känns naturligt och relevant.






Bakgrund
Feel Life utvecklar produkter med fokus på välmående, miljö och naturlighet. Utmaningen var att skapa en visuell identitet som känns organisk och sann i hyllan - utan överdriven minimalism eller pretentiöst uttryck.
Uppdraget
Vi fick i uppdrag att skapa en förpackning som visar vad produkten är på riktigt. Det skulle vara tydligt, trovärdigt och kännas i handen – men utan onödiga element. En ren struktur som övertygar utan att skrika.
Lösningen
Vi valde en neutral färgskala med jordtoner. Etiketten är delvis öppen mot förpackningen, vilket ger insyn och visar att vi litar på produkten - inte designen. Typografin är avskalad men egen, med små nyanser i linjedjup och tjocklek som skapar karaktär.
Ytan är matt och lätt strukturerad för att ge taktilitet. Inga överflödiga mönster eller bling. Varje element är noggrant placerat för att skapa balans, harmoni och enkelhet.
Resultat
Feel Life lanserade sin nya serie med ett uttryck som känns rätt både visuellt och taktilt – och som ger trovärdighet. Förpackningarna står ut genom att inte försöka mer än de behöver. De representerar varumärket på ett sätt som känns naturligt och relevant.
Redo att ta ditt varumärke till nya höjder?
Vill du ta din tillväxt till nästa nivå med ökad försäljning och lönsamhet genom effektiva annonser? Då är Sparkly rätt partner för dig.
Redo att lyfta ditt varumärke?
Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.
Redo att lyfta ditt varumärke?
Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.
Redo att lyfta ditt varumärke?
Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.