De Marchi Fresh Pasta - genuin känsla och klar effekt

De Marchi Fresh Pasta - genuin känsla och klar effekt

Skrivet av

Ryan

2 min lästid

2 min lästid

2 min lästid

När det doftar hemlagat men packningen måste leverera på hyllan, då händer det något. För De Marchi skapade vi en pasta‑serie som känns äkta, visar karaktär och lockar med en gång.

När det doftar hemlagat men packningen måste leverera på hyllan, då händer det något. För De Marchi skapade vi en pasta‑serie som känns äkta, visar karaktär och lockar med en gång.

När det doftar hemlagat men packningen måste leverera på hyllan, då händer det något. För De Marchi skapade vi en pasta‑serie som känns äkta, visar karaktär och lockar med en gång.

I denna artikel:

I denna artikel:

I denna artikel:

Section

Section

Section

Bakgrund

De Marchi är ett familjeföretag med rötter i färsk mat sedan 1942. Nu ville de ge sin färska pasta en förpackningsidentitet som matchar innehållets kvalitet. Det behövde kännas hemlagat och genuint - men också sälja direkt i butik.

Uppdraget

Vi fick i uppdrag att skapa en design som förmedlar tradition, omtanke och smak - utan att kännas nostalgisk eller dammig. Den skulle särskilja pastan visuellt, ge den en egen identitet i sortimentet och skapa köpimpuls.

Lösningen

Vi tog fram ett formspråk där kontraster bär idén. En varm, texturerad papperslook möter sval typografi. Pastasorterna lyfts fram med tydliga illustrationer på ovansidan. Fönstret visar innehållet utan filter. Det känns ärligt och inbjudande.

Typografin kombinerar ett klassiskt skript med en ren sans serif för att balansera känsla och tydlighet. Varje del är komponerad för att göra det enkelt för kunden att förstå vad det är - och varför det är värt att välja.

Resultat

De Marchis färska pasta står nu för sig själv. Den syns, känns och säljer. Förpackningen lyfter inte bara produkten - den bär berättelsen. Ett exempel på när funktion, form och känsla möts i exakt rätt nivå.

Bakgrund

De Marchi är ett familjeföretag med rötter i färsk mat sedan 1942. Nu ville de ge sin färska pasta en förpackningsidentitet som matchar innehållets kvalitet. Det behövde kännas hemlagat och genuint - men också sälja direkt i butik.

Uppdraget

Vi fick i uppdrag att skapa en design som förmedlar tradition, omtanke och smak - utan att kännas nostalgisk eller dammig. Den skulle särskilja pastan visuellt, ge den en egen identitet i sortimentet och skapa köpimpuls.

Lösningen

Vi tog fram ett formspråk där kontraster bär idén. En varm, texturerad papperslook möter sval typografi. Pastasorterna lyfts fram med tydliga illustrationer på ovansidan. Fönstret visar innehållet utan filter. Det känns ärligt och inbjudande.

Typografin kombinerar ett klassiskt skript med en ren sans serif för att balansera känsla och tydlighet. Varje del är komponerad för att göra det enkelt för kunden att förstå vad det är - och varför det är värt att välja.

Resultat

De Marchis färska pasta står nu för sig själv. Den syns, känns och säljer. Förpackningen lyfter inte bara produkten - den bär berättelsen. Ett exempel på när funktion, form och känsla möts i exakt rätt nivå.

Bakgrund

De Marchi är ett familjeföretag med rötter i färsk mat sedan 1942. Nu ville de ge sin färska pasta en förpackningsidentitet som matchar innehållets kvalitet. Det behövde kännas hemlagat och genuint - men också sälja direkt i butik.

Uppdraget

Vi fick i uppdrag att skapa en design som förmedlar tradition, omtanke och smak - utan att kännas nostalgisk eller dammig. Den skulle särskilja pastan visuellt, ge den en egen identitet i sortimentet och skapa köpimpuls.

Lösningen

Vi tog fram ett formspråk där kontraster bär idén. En varm, texturerad papperslook möter sval typografi. Pastasorterna lyfts fram med tydliga illustrationer på ovansidan. Fönstret visar innehållet utan filter. Det känns ärligt och inbjudande.

Typografin kombinerar ett klassiskt skript med en ren sans serif för att balansera känsla och tydlighet. Varje del är komponerad för att göra det enkelt för kunden att förstå vad det är - och varför det är värt att välja.

Resultat

De Marchis färska pasta står nu för sig själv. Den syns, känns och säljer. Förpackningen lyfter inte bara produkten - den bär berättelsen. Ett exempel på när funktion, form och känsla möts i exakt rätt nivå.

Redo att ta ditt varumärke till nya höjder?

Vill du ta din tillväxt till nästa nivå med ökad försäljning och lönsamhet genom effektiva annonser? Då är Sparkly rätt partner för dig.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.