Chás Maria Antonieta - lyxiga teupplevelser som syns på hyllan

Chás Maria Antonieta - lyxiga teupplevelser som syns på hyllan

Skrivet av

Ryan

2 min lästid

2 min lästid

2 min lästid

Hur får man tedrycker att kännas lika exklusiva som smakupplevelsen? För Chás Maria Antonieta skapade vi en förpackningsserie i eleganta plåtburkar med lyxkänsla och detaljer som väcker nyfikenhet.

Hur får man tedrycker att kännas lika exklusiva som smakupplevelsen? För Chás Maria Antonieta skapade vi en förpackningsserie i eleganta plåtburkar med lyxkänsla och detaljer som väcker nyfikenhet.

Hur får man tedrycker att kännas lika exklusiva som smakupplevelsen? För Chás Maria Antonieta skapade vi en förpackningsserie i eleganta plåtburkar med lyxkänsla och detaljer som väcker nyfikenhet.

I denna artikel:

I denna artikel:

I denna artikel:

Section

Section

Section

Bakgrund

Chás Maria Antonieta ville erbjuda mer än bara ett gott te – de ville presentera ett premiumurval av teblandningar inramade i en visuell helhet. Sortimentet består av exklusiva blends inspirerade av deras signaturer, skickligt utvalda för den kräsne konsumenten  .

Uppdraget

Uppdraget var att skapa en förpackningsserie som kommunicerar exceptionell kvalitet, förfining och sensorisk upplevelse. Produkterna skulle synas tydligt i hyllan och signalera exklusivitet, samtidigt som designen skulle vara praktisk, hållbar och återanvändbar.

Lösningen

Vi formgav plåtburkar med noggrant utvald form och finish för att väcka kvalitetskänsla – mjuka kanter, tätslutande lock och matt eller lätt strukturerad yta. Varje smak fick sin egen färgkod och elegant typografi som kontrasterar mot burkens bakgrund, vilket gör det lätt för kunden att urskilja smaker på avstånd.

Designen tonar ner dekorativa element för att lyfta fram enkelhet och elegans. Färgen och typografin kommunicerar subtilt vilket te det rör sig om – exempelvis Earl Grey eller Madame du Barry – snarare än att dominera. Resultatet ger ett tidlöst, exklusivt uttryck som både lockar och skapar längtan redan vid hyllan .

Resultat

Chás Maria Antonieta plåtburkar har fått ett stilrent och premiuminriktat uttryck. De känns gedigna i handen, blir vackra att ha framme och fungerar lika bra som gåva eller förvaring. En designlösning som bidrar till ökat showroom-värde, högre upplevt pris och en mer engagerad kundupplevelse.

Bakgrund

Chás Maria Antonieta ville erbjuda mer än bara ett gott te – de ville presentera ett premiumurval av teblandningar inramade i en visuell helhet. Sortimentet består av exklusiva blends inspirerade av deras signaturer, skickligt utvalda för den kräsne konsumenten  .

Uppdraget

Uppdraget var att skapa en förpackningsserie som kommunicerar exceptionell kvalitet, förfining och sensorisk upplevelse. Produkterna skulle synas tydligt i hyllan och signalera exklusivitet, samtidigt som designen skulle vara praktisk, hållbar och återanvändbar.

Lösningen

Vi formgav plåtburkar med noggrant utvald form och finish för att väcka kvalitetskänsla – mjuka kanter, tätslutande lock och matt eller lätt strukturerad yta. Varje smak fick sin egen färgkod och elegant typografi som kontrasterar mot burkens bakgrund, vilket gör det lätt för kunden att urskilja smaker på avstånd.

Designen tonar ner dekorativa element för att lyfta fram enkelhet och elegans. Färgen och typografin kommunicerar subtilt vilket te det rör sig om – exempelvis Earl Grey eller Madame du Barry – snarare än att dominera. Resultatet ger ett tidlöst, exklusivt uttryck som både lockar och skapar längtan redan vid hyllan .

Resultat

Chás Maria Antonieta plåtburkar har fått ett stilrent och premiuminriktat uttryck. De känns gedigna i handen, blir vackra att ha framme och fungerar lika bra som gåva eller förvaring. En designlösning som bidrar till ökat showroom-värde, högre upplevt pris och en mer engagerad kundupplevelse.

Bakgrund

Chás Maria Antonieta ville erbjuda mer än bara ett gott te – de ville presentera ett premiumurval av teblandningar inramade i en visuell helhet. Sortimentet består av exklusiva blends inspirerade av deras signaturer, skickligt utvalda för den kräsne konsumenten  .

Uppdraget

Uppdraget var att skapa en förpackningsserie som kommunicerar exceptionell kvalitet, förfining och sensorisk upplevelse. Produkterna skulle synas tydligt i hyllan och signalera exklusivitet, samtidigt som designen skulle vara praktisk, hållbar och återanvändbar.

Lösningen

Vi formgav plåtburkar med noggrant utvald form och finish för att väcka kvalitetskänsla – mjuka kanter, tätslutande lock och matt eller lätt strukturerad yta. Varje smak fick sin egen färgkod och elegant typografi som kontrasterar mot burkens bakgrund, vilket gör det lätt för kunden att urskilja smaker på avstånd.

Designen tonar ner dekorativa element för att lyfta fram enkelhet och elegans. Färgen och typografin kommunicerar subtilt vilket te det rör sig om – exempelvis Earl Grey eller Madame du Barry – snarare än att dominera. Resultatet ger ett tidlöst, exklusivt uttryck som både lockar och skapar längtan redan vid hyllan .

Resultat

Chás Maria Antonieta plåtburkar har fått ett stilrent och premiuminriktat uttryck. De känns gedigna i handen, blir vackra att ha framme och fungerar lika bra som gåva eller förvaring. En designlösning som bidrar till ökat showroom-värde, högre upplevt pris och en mer engagerad kundupplevelse.

Redo att ta ditt varumärke till nya höjder?

Vill du ta din tillväxt till nästa nivå med ökad försäljning och lönsamhet genom effektiva annonser? Då är Sparkly rätt partner för dig.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.