Amili - från faktura till förtroende

Amili - från faktura till förtroende

Skrivet av

Andreas

2 min lästid

2 min lästid

2 min lästid

Hur får man människor att betala snabbare? Genom att förstå varför de inte gör det. Tillsammans med Amili skapade vi en kampanj baserad på insikter, känsla och en tydlig poäng: det handlar inte bara om betalning, det handlar om relation.

Hur får man människor att betala snabbare? Genom att förstå varför de inte gör det. Tillsammans med Amili skapade vi en kampanj baserad på insikter, känsla och en tydlig poäng: det handlar inte bara om betalning, det handlar om relation.

Hur får man människor att betala snabbare? Genom att förstå varför de inte gör det. Tillsammans med Amili skapade vi en kampanj baserad på insikter, känsla och en tydlig poäng: det handlar inte bara om betalning, det handlar om relation.

I denna artikel:

I denna artikel:

I denna artikel:

Section

Section

Section

Bakgrund

77 procent av svenskar vill inte ha sin faktura i brevlådan. Och mer än varannan har fått en påminnelse det senaste året. Det är inte bara glömska – det är ett systemfel.

Amili ville lyfta problemet med föråldrad fakturering och samtidigt visa att lösningen redan finns. Med hjälp av konsumentdata från Trakkster blev det tydligt: det är inte fler påminnelser som behövs, utan rätt kanal, tajming och ton.

Uppdraget

Vi fick i uppdrag att skapa en kampanj som sätter fingret på problemet – utan att peka finger. Den skulle sticka ut visuellt, kännas enkel, och bära ett tydligt budskap som både ekonomiavdelningar och konsumenter förstår direkt.

Lösningen

Vi byggde kommunikationen på ett enda ord: skräppost. Budskapet “Fakturerar du skräppost?” placerades i stadsmiljöer med hög vardagsnärvaro, som tunnelbanan i Stockholm. Visuellt lät vi en papperskorg fyllas av förlorade försändelser – med siffran 77 placerad mitt i.

Tonträffen låg i balansen mellan lättsamhet och allvar. Vi förklarade problemet i sociala kanaler och bjöd in till rapportläsning. Trakkster levererade insikten, vi formade uttrycket.

Resultat

Kampanjen väckte engagemang både internt och externt. Den förändrade hur människor pratar om påminnelser – från teknik till känsla. Ett exempel på hur strategi, insikt och kreativitet tillsammans kan göra något så tråkigt som en faktura till något som faktiskt känns.

Bakgrund

77 procent av svenskar vill inte ha sin faktura i brevlådan. Och mer än varannan har fått en påminnelse det senaste året. Det är inte bara glömska – det är ett systemfel.

Amili ville lyfta problemet med föråldrad fakturering och samtidigt visa att lösningen redan finns. Med hjälp av konsumentdata från Trakkster blev det tydligt: det är inte fler påminnelser som behövs, utan rätt kanal, tajming och ton.

Uppdraget

Vi fick i uppdrag att skapa en kampanj som sätter fingret på problemet – utan att peka finger. Den skulle sticka ut visuellt, kännas enkel, och bära ett tydligt budskap som både ekonomiavdelningar och konsumenter förstår direkt.

Lösningen

Vi byggde kommunikationen på ett enda ord: skräppost. Budskapet “Fakturerar du skräppost?” placerades i stadsmiljöer med hög vardagsnärvaro, som tunnelbanan i Stockholm. Visuellt lät vi en papperskorg fyllas av förlorade försändelser – med siffran 77 placerad mitt i.

Tonträffen låg i balansen mellan lättsamhet och allvar. Vi förklarade problemet i sociala kanaler och bjöd in till rapportläsning. Trakkster levererade insikten, vi formade uttrycket.

Resultat

Kampanjen väckte engagemang både internt och externt. Den förändrade hur människor pratar om påminnelser – från teknik till känsla. Ett exempel på hur strategi, insikt och kreativitet tillsammans kan göra något så tråkigt som en faktura till något som faktiskt känns.

Bakgrund

77 procent av svenskar vill inte ha sin faktura i brevlådan. Och mer än varannan har fått en påminnelse det senaste året. Det är inte bara glömska – det är ett systemfel.

Amili ville lyfta problemet med föråldrad fakturering och samtidigt visa att lösningen redan finns. Med hjälp av konsumentdata från Trakkster blev det tydligt: det är inte fler påminnelser som behövs, utan rätt kanal, tajming och ton.

Uppdraget

Vi fick i uppdrag att skapa en kampanj som sätter fingret på problemet – utan att peka finger. Den skulle sticka ut visuellt, kännas enkel, och bära ett tydligt budskap som både ekonomiavdelningar och konsumenter förstår direkt.

Lösningen

Vi byggde kommunikationen på ett enda ord: skräppost. Budskapet “Fakturerar du skräppost?” placerades i stadsmiljöer med hög vardagsnärvaro, som tunnelbanan i Stockholm. Visuellt lät vi en papperskorg fyllas av förlorade försändelser – med siffran 77 placerad mitt i.

Tonträffen låg i balansen mellan lättsamhet och allvar. Vi förklarade problemet i sociala kanaler och bjöd in till rapportläsning. Trakkster levererade insikten, vi formade uttrycket.

Resultat

Kampanjen väckte engagemang både internt och externt. Den förändrade hur människor pratar om påminnelser – från teknik till känsla. Ett exempel på hur strategi, insikt och kreativitet tillsammans kan göra något så tråkigt som en faktura till något som faktiskt känns.

Redo att ta ditt varumärke till nya höjder?

Vill du ta din tillväxt till nästa nivå med ökad försäljning och lönsamhet genom effektiva annonser? Då är Sparkly rätt partner för dig.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.

Redo att lyfta ditt varumärke?

Boka ett förutsättningslöst möte med oss och låt oss visa hur vi kan driva din tillväxt och stärka ditt varumärke.